Ελληνική μυθολογία ή μύθοι με φυτά διά νάρκισσο και πρόσωπα ή θεοί ως είναι Νάρκισσος, Ηχώ, Βοιωτία, Λειριόπη, Κηφισός, αυτό το κείμενο από τα άρθρα κηποτεχνίας και τα άρθρα κήπου διά την κατασκευή και συντήρηση κήπων, την αρχιτεκτονική κήπων, τη διαμόρφωση κήπου ή το αυτόματο πότισμα κήπου, προσδιορίζει σχετικές κηπουρικές εργασίες ή συμβουλές κηπουρικής. Όπως ισχύει διά τα υπόλοιπα κείμενα ή τα ΑΡΘΡΑ ΑΝΘΑΝΑΣΣΑ, έτσι και το παρόν άρθρο τελεί αυστηρώς υπό το καθεστώς νομικής προστασίας βάσει συμβολαιογραφικής πράξεως και σύννομων τεχνολογικών μέτρων προστασίας και διατάξεων ευρωπαϊκών Οδηγιών, νομικής βάσεως και του Νόμου περί πνευματικής ιδιοκτησίας, συγγενικών δικαιωμάτων και πολιτιστικών θεμάτων μετά των σχετικών νεωτέρων τροποποιήσεων αυτού (Ν. 2121/93, άρ. 66Α), καθώς προσδιορίζεται εις τους όρους χρήσεως του ΙΣΤΟΤΟΠΟΥ της ΑΝΘΑΝΑΣΣΑ.
Στην ΑΝΘΑΝΑΣΣΑ έχουμε την άποψη ότι ένας από τους πιο περίφημους πρωταγωνιστές της ελληνικής μυθολογίας, που έχει επηρεάσει ποικιλοτρόπως την τέχνη και τη λογοτεχνία ως πηγής εμπνεύσεως, είναι ο Νάρκισσος. Η γλυπτική, η ζωγραφική, η μουσική, η λογοτεχνία, ακόμα και η εν γένει ιατρική επιστήμη έχουν χρησιμοποιήσει τον Νάρκισσο σαν εφαλτήριο για την πραγμάτωση των επιδιώξεών τους. Από την υπέρ το δέον αυταρέσκεια την οποία πιστοποιεί ο ναρκισσισμός μέχρι την ψυχαγωγική ανάταση την οποία προσφέρει ένα έργο τέχνης, η δεξαμενή της εμπνεύσεως ή καλλιτεχνικής συλλήψεως διατηρείται πλήρης χάρις εις τα εχέγγυα της παρακινήσεως για δημιουργία, που φαίνεται ότι παρέχει αυτός ο ήρως της μυθολογίας. Όπως συμβαίνει συχνά στη μυθολογία μας, έτσι και στη συγκεκριμένη περίπτωση υπάρχουν διάφορες παραλλαγές του μύθου, αλλά διαθέτουν σαν κοινό παρανομαστή την αυταρέσκεια του Νάρκισσου.
Πιθανώς, η πιο γνωστή παραλλαγή του μύθου είναι αυτή στην οποία εμπλέκονται ο Νάρκισσος με την Ηχώ. Ο πεντάμορφος νέος ήταν υιός ενός περιώνυμου ποταμού, που ήταν ο Κηφισός και μίας νύμφης η οποία ήταν η Λειριόπη. Η ματαιοδοξία και αυταρέσκειά του ήταν τόσο πολύ υπέρμετρα μεγάλες, έτσι ώστε θαύμαζε απερισπάστως και συνεχώς το είδωλό του το οποίο κατοπτριζόταν στα νερά πηγών και ποταμών.
Τον νεαρό άνδρα είχε ερωτευθεί σφόδρα μία νύμφη με το όνομα Ηχώ. Αυτή, λοιπόν, συνεχώς τον προσκαλούσε για να του εξομολογηθεί και να πιστοποιήσει τον έρωτά της, αλλά ο Νάρκισσος ήταν τόσο πολύ απορροφημένος με το να θαυμάζει τον εαυτό του στο νερό, έτσι ώστε πάντοτε την αγνοούσε. Αυτό της δημιούργησε τεράστια θλίψη. Η έλλειψη ανταποκρίσεως στο τέλος έκανε απλώς τα επαναλαμβανόμενα λόγια της να μοιάζουν με έπεα πτερόεντα και να καθίστανται αντιληπτά με έναν περίεργο απόκοσμο τρόπο. Η νύμφη από τη θλίψη της στο τέλος κατέρρευσε ψυχολογικώς και κατά μία εκδοχή απολιθώθηκε διατηρώντας μόνο την απόκοσμη λαλιά της.
Από την άλλη μεριά, η παράξενη συμπεριφορά του Νάρκισσου είχε σαν επίπτωση να καταδικαστεί στο να ερωτευθεί το είδωλό του, που ήταν αδύνατο να αγγίξει μέσα στο νερό. Τελικώς, αυτή η αδυναμία μελαγχόλησε τον Νάρκισσο και πέθανε. Εκεί όπου ξεψύχησε φύτρωσε το ομώνυμο ανθοφόρο φυτό το οποίο για πολλούς έχει και αναισθητικές ιδιότητες.
Δεν είναι τυχαίο το ότι έχει συνδεθεί το συγκεκριμένο όμορφο φυτό με το μύθο του Νάρκισσου, αφού φύεται στις όχθες υδάτινων περιοχών και το είδωλό του κατοπτρίζεται στην υδάτινη επιφάνεια, ενώ κατά την απάνθιση κυρτώνεται προσεγγίζοντας το νερό.
2009 έως σήμερα ©ΑΝΘΑΝΑΣΣΑ, Πρωτότυπες Κηποτεχνικές Διαμορφώσεις Ιδιωτικών Και Ιδιόχρηστων Κήπων