Ελληνική μυθολογία ή μύθοι με φυτά διά πρόσωπα ή θεοί ως είναι η Σμύρνα ή Μύρρα, Θείαντας ή Θείας, Αφροδίτη, Άδωνις, Κινύρας και Κύπρος, αυτό το κείμενο από τα άρθρα κηποτεχνίας και τα άρθρα κήπου διά την κατασκευή και συντήρηση κήπων, την αρχιτεκτονική κήπων, τη διαμόρφωση κήπου ή το αυτόματο πότισμα κήπου, προσδιορίζει σχετικές κηπουρικές εργασίες ή συμβουλές κηπουρικής. Όπως ισχύει διά τα υπόλοιπα κείμενα ή τα ΑΡΘΡΑ ΑΝΘΑΝΑΣΣΑ, έτσι και το παρόν άρθρο τελεί αυστηρώς υπό το καθεστώς νομικής προστασίας βάσει συμβολαιογραφικής πράξεως και σύννομων τεχνολογικών μέτρων προστασίας και διατάξεων ευρωπαϊκών Οδηγιών, νομικής βάσεως και του Νόμου περί πνευματικής ιδιοκτησίας, συγγενικών δικαιωμάτων και πολιτιστικών θεμάτων μετά των σχετικών νεωτέρων τροποποιήσεων αυτού (Ν. 2121/93, άρ. 66Α), καθώς προσδιορίζεται εις τους όρους χρήσεως του ΙΣΤΟΤΟΠΟΥ της ΑΝΘΑΝΑΣΣΑ.
Η ελληνική μυθολογία με φυτά βρίθει ιστοριών οι οποίες είναι εντυπωσιακές και αξιοπρόσεκτες. Δεν αποκλείεται, όμως, κάποιοι από αυτούς τους μύθους να απαντώνται παραλλαγμένοι και σε άλλους λαούς της ανατολικής λεκάνης της Μεσογείου. Ο μύθος με τη Σμύρνα ή Μύρρα είναι ένας από αυτούς και καθορίζει τη γένεση του ομώνυμου φυτού, που είναι πασίγνωστο στην εν λόγω περιοχή. Οι φίλες και οι φίλοι της ΑΝΘΑΝΑΣΣΑ πρέπει να γνωρίζουν εξ αρχής ότι το περιεχόμενό της συγκεκριμένης ιστορίας είναι ιδιαιτέρως τραγικό όσον αφορά στην ανέλιξη ή στην τελική έκβασή της, αφού προσδιορίζεται από έντονα πάθη τα οποία καταδυναστεύουν τους πρωταγωνιστές της.
Έτσι, λοιπόν, η Σμύρνα ή αλλιώς, Μύρρα, ήταν μία πανέμορφη νεαρή γυναίκα. Όσον αφορά στην καταγωγή της, τα στοιχεία είναι κάπως περιπεπλεγμένα. Πιθανώς να ήταν κόρη του Θείαντα. Ο Θείας ήταν άρχοντας ασσυριακών χωρών. Όμως, ενδέχεται να ήταν κόρη του Κινύρα και ο Κινύρας ήταν βασιλεύς της Κύπρου. Όποιος, όμως και εάν ήταν ο πατέρας της, αυτό το αμφισβητούμενο γεγονός δεν αλλάζει την τραγική εξέλιξη και κατάληξη της ιστορίας της Σμύρνας.
Κατά μία παραλλαγή του μύθου, η μητέρα της Σμύρνας ήταν πάρα πολύ υπερήφανη για το κάλλος της κόρης της. Η υπερηφάνειά της έφτασε σε τέτοιο σημείο, έτσι ώστε να προκαλέσει την οργή της Αφροδίτης. Κατά μία άλλη διαμόρφωση της ιστορίας, η ίδια η Σμύρνα προκάλεσε τη θεά του έρωτα. Εν πάση περιπτώσει, η Αφροδίτη εξοργίστηκε υπερβολικώς με αυτήν την όμορφη νεαρή. Απεφάσισε να εκδικηθεί για την ύβρη η οποία ελάμβανε χώρα. Εξ άλλου, καθώς φαίνεται, ουδείς θνητός μπορούσε να προκαλέσει ή να αναμετρηθεί σε ο, τιδήποτε με τους πανίσχυρους θεούς ως αποτελέσματος της αλαζονείας του και στο τέλος να παραμείνει ατιμώρητος. Για αυτό η θεά κατέστρωσε ένα απαίσιο σχέδιο το οποίο έθεσε σε εφαρμογή εις βάρος της Μύρρας.
Η Αφροδίτη, καθώς ήταν αδιαμφισβητήτως η πανέμορφη θεά του έρωτος, εκμεταλλεύτηκε στο έπακρο αυτό το χάρισμά της. Όμως, το έπραξε με έναν τελείως ανήθικο τρόπο. Με δόλο ενεφύσησε στη Σμύρνα ανομολόγητο ερωτικό πάθος για τον ίδιο τον πατέρα της. Τυφλωμένη από τα απαράδεκτα αισθήματά της, έχοντας το ακαταλόγιστο και φυσικά, με την αρωγή της θεϊκής επεμβάσεως από την Αφροδίτη, συνευρέθηκε με αυτόν και έμεινε έγκυος. Όταν ο πατέρας της, έμαθε το τί είχε συμβεί στην πραγματικότητα έγινε έξαλλος. Υπήρξε απηνής. Κυνήγησε τη Σμύρνα με σκοπό να την εξοντώσει άνευ οίκτου για αυτό που έγινε.
Η Σμύρνα ή Μύρρα προσπάθησε να γλιτώσει από την καταδίωξη, αλλά ήταν μάταιο. Στην ουσία, τα βάσανά της ήταν αποτέλεσμα θεϊκής οργής κα δεν μπορούσε να ξεφύγει από αυτά. Στο τέλος, όταν συνελήφθη για να εκτελεστεί, πάλι με θεϊκή παρέμβαση της τελευταίας στιγμής, η νεαρή γυναίκα μεταμορφώθηκε στο ομώνυμο φυτό και από αυτήν προέκυψε ο Άδωνις, στο πρόσωπο του οποίου έχουμε αναφερθεί σε άλλο κείμενο από τα άρθρα κήπου της ΑΝΘΑΝΑΣΣΑ.
2009 έως σήμερα ©ΑΝΘΑΝΑΣΣΑ, Πρωτότυπες Κηποτεχνικές Διαμορφώσεις Ιδιωτικών Και Ιδιόχρηστων Κήπων