Ελληνική μυθολογία ή μύθοι με φυτά διά μήλο και τη μηλιά με πρόσωπα σαν τους Μήλος, Πελία, Αφροδίτη, Άδωνις, Κινύρας στα νησιά Δήλος και Κύπρος, αυτό το κείμενο από τα άρθρα κηποτεχνίας και τα άρθρα κήπου διά την κατασκευή και συντήρηση κήπων, την αρχιτεκτονική κήπων, τη διαμόρφωση κήπου ή το αυτόματο πότισμα κήπου, προσδιορίζει σχετικές κηπουρικές εργασίες ή συμβουλές κηπουρικής. Όπως ισχύει διά τα υπόλοιπα κείμενα ή τα ΑΡΘΡΑ ΑΝΘΑΝΑΣΣΑ, έτσι και το παρόν άρθρο τελεί αυστηρώς υπό το καθεστώς νομικής προστασίας βάσει συμβολαιογραφικής πράξεως και σύννομων τεχνολογικών μέτρων προστασίας και διατάξεων ευρωπαϊκών Οδηγιών, νομικής βάσεως και του Νόμου περί πνευματικής ιδιοκτησίας, συγγενικών δικαιωμάτων και πολιτιστικών θεμάτων μετά των σχετικών νεωτέρων τροποποιήσεων αυτού (Ν. 2121/93, άρ. 66Α), καθώς προσδιορίζεται εις τους όρους χρήσεως του ΙΣΤΟΤΟΠΟΥ της ΑΝΘΑΝΑΣΣΑ.
Είναι γνωστό στις περισσότερες φίλες και σε πολλούς φίλους της ΑΝΘΑΝΑΣΣΑ το γεγονός ότι το μήλο και η μηλία ανέκαθεν εντυπωσίαζαν τη φαντασία με αποτέλεσμα να διαδραματίζουν συχνά σπουδαίο ρόλο στην εξέλιξη διάφορων μύθων. Καθώς φαίνεται, το μήλο ήταν ένα ιδιαίτερο σύμβολο της μυθολογίας. Ειδικά η ελληνική μυθολογία έχει περιλάβει κατά κόρον το μήλο στις ιστορίες της και μάλιστα, με διάφορες παραλλαγές ερμηνεύει τον τρόπο με τον οποίο στην ουσία δημιουργήθηκε το μήλο και χαρακτηρίστηκε η μηλιά με το σημερινό όνομά της.
Έτσι, λοιπόν, με βάση την ελληνική μυθολογία, ο Μήλος ήταν ένας νεαρός άνδρας με καταγωγή από το Αιγαίο. Συγκεκριμένα, η Δήλος ήταν το νησί του. Μία ημέρα αποφάσισε να μεταβεί στην Κύπρο και πραγματικά έκαμνε αυτό το ταξίδι. Εκεί γνώρισε και ανέπτυξε πολύ ισχυρούς φιλικούς δεσμούς με τον Άδωνη ο οποίος ήταν υιός του Κινύρα. Ο Κινύρας ήταν τότε ο βασιλεύς της Κύπρου. Κυκλοφορώντας στους βασιλικούς κοινωνικούς κύκλους γνώρισε πολλά πρόσωπα με τα οποία ήρθε σε επαφή. Μεταξύ αυτών ξεχώρισε μία συγγενή του πρίγκιπα η οποία έφερε το όνομα Πελία. Η Πελία ήταν ιδιαιτέρως αγαπητή και ανέπτυξε με τη σειρά της πολύ ιδιαίτερα αισθήματα για τον Μήλο. Τελικώς, οι δύο νέοι ερωτεύτηκαν και ο έρωτάς τους κατέληξε σε έναν ευτυχισμένο γάμο. Η Κύπρος ήταν το νησί όπου ολοκληρώθηκε η ευτυχία τους. Στο τέλος, από την ένωσή τους γεννήθηκε ένα όμορφο αρσενικό μωρό το οποίο το έταξαν στη θεά Αφροδίτη και πήρε το όνομα Μήλος, ακριβώς όπως λεγόταν ο πατέρας του.
Η Πελία, ο σύζυγός της Μήλος και ο Άδωνις ήταν πολύ στενά συνδεδεμένοι με ισχυρούς φιλικούς δεσμούς οι οποίοι προξενούσαν τον άδολο θαυμασμό. Δυστυχώς, όμως, η κακή τύχη τα έφερε έτσι ώστε ο Άδωνις να πεθάνει προώρως. Αυτός ο θάνατος καταρράκωσε το φίλο του Μήλο ο οποίος μην μπορώντας να αντέξει το ψυχικό άλγος έλαβε τη μοιραία απόφαση να ακολουθήσει τον καρδιακό φίλο του στον άλλο κόσμο. Έτσι, αυτοκτόνησε. Απαγχονίστηκε χρησιμοποιώντας ένα δένδρο το οποίο εκ τότε πήρε το όνομά του, δηλαδή μηλέα ή μηλιά.
Από την άλλη μεριά η Πελία αγαπούσε υπερβολικώς τον άνδρα της και ο θάνατός του θόλωσε τη σκέψη της. Αυτοκτόνησε και αυτή.
Η Αφροδίτη βλέποντας αυτήν την τραγική κατάληξη συγκινήθηκε από τα έντονα συναισθήματα του ζευγαριού και θέλησε να διατηρήσει τη μνήμη τους. Με τη δύναμη την οποία είχε η θεά μεταμόρφωσε την Πελία σε πτηνό περιστέρι το οποίο ήταν ένα από τα ιερά πουλιά της και τον άνδρα της, που ήταν ο Μήλος ο πρεσβύτερος, σε καρπό του δένδρου από το οποίο κρεμάστηκε.
Το μωρό του ζευγαριού, δηλαδή ο Μήλος ο νεώτερος, δεν έμεινε αβοήθητο γιατί η θεά της ομορφιάς το έθεσε υπό την αιγίδα της. Απομάκρυνε το παιδί από την Κύπρο και το μετέφερε σε ένα άλλο ελληνικό νησί. Παράλληλα ενδιαφέρθηκε για την παιδεία του. Εκεί ο νεαρός Μήλος ίδρυσε μία νέα αποικία και αυτό το νησί πήρε το όνομά του, δηλαδή από αυτόν βαφτίστηκε η πανέμορφη Μήλος. Επιπλέον, ο Μήλος έμαθε στους κατοίκους το πώς να φροντίζουν τους αμνούς, καθώς και τον τρόπο για να επεξεργάζονται το προβατίσιο μαλλί. Εξ άλλου δεν είναι τυχαίο το ότι τα πρόβατα ονομάζονται επίσης και μήλα.
2009 έως σήμερα ©ΑΝΘΑΝΑΣΣΑ, Πρωτότυπες Κηποτεχνικές Διαμορφώσεις Ιδιωτικών Και Ιδιόχρηστων Κήπων