Διά κηποτεχνία κατά την αρχαιότητα, καθώς γράφει ο Ξενοφών στο διάλογο που συμμετείχε ο Σωκράτης και ο Κριτόβουλος και έλαβε χώρα αναφορά στις Σάρδεις όπου επισκέφθηκε ο Λύσανδρος το βασιλέα, που ήταν ο Κύρος, αυτό το κείμενο από τα άρθρα κηποτεχνίας και τα άρθρα κήπου διά την κατασκευή και συντήρηση κήπων, την αρχιτεκτονική κήπων, τη διαμόρφωση κήπου ή το αυτόματο πότισμα κήπου, προσδιορίζει σχετικές κηπουρικές εργασίες ή συμβουλές κηπουρικής. Όπως ισχύει διά τα υπόλοιπα κείμενα ή τα ΑΡΘΡΑ ΑΝΘΑΝΑΣΣΑ, έτσι και το παρόν άρθρο τελεί αυστηρώς υπό το καθεστώς νομικής προστασίας βάσει συμβολαιογραφικής πράξεως και σύννομων τεχνολογικών μέτρων προστασίας και διατάξεων ευρωπαϊκών Οδηγιών, νομικής βάσεως και του Νόμου περί πνευματικής ιδιοκτησίας, συγγενικών δικαιωμάτων και πολιτιστικών θεμάτων μετά των σχετικών νεωτέρων τροποποιήσεων αυτού (Ν. 2121/93, άρ. 66Α), καθώς προσδιορίζεται εις τους όρους χρήσεως του ΙΣΤΟΤΟΠΟΥ της ΑΝΘΑΝΑΣΣΑ.
Η δημιουργία όμορφων και σχηματοποιημένων κήπων για την ψυχαγωγία των χρηστών τους δεν είναι μία δραστηριότητα η οποία εμφανίστηκε κατά το πρόσφατο παρελθόν. Αντιθέτως, όπως καταμαρτυρούν τα γραπτά κείμενα τα οποία διασώθηκαν από την αρχαιότητα, η κατασκευή και συντήρηση κήπων ήταν μία ασχολία η οποία πολλές φορές είχε ιδιαιτέρως βαρύνουσα σημασία σε ανώτατο κρατικό διοικητικό επίπεδο για την προβολή μίας επιβλητικής εικόνας προς τους επισκέπτες του εξωτερικού.
Όπως καταγράφει στον "Οικονομικό" ο Ξενοφών, στο πρόσωπο του οποίου έχει γίνει αναφορά σε άλλα κείμενα από τη δημοσιοποιημένη βάση δεδομένων με τα άρθρα κήπου της ΑΝΘΑΝΑΣΣΑ, όταν συζητάει ο Κριτόβουλος με τον Σωκράτη γίνεται σαφής αναφορά στην περσική αυτοκρατορία όπου ο Κύρος, δηλαδή ο αποκαλούμενος "μέγας βασιλεύς", έδειχνε ιδιαίτερο προσωπικό ενδιαφέρον όχι μόνο για την εν γένει γεωργική δραστηριότητα, αλλά και ειδικώς για την κηποτεχνία. Μάλιστα, ιδιαίτερο ενδιαφέρον προκαλεί η εντύπωση η οποία δημιουργήθηκε στο Σπαρτιάτη αντιπρόσωπο, που ήταν ο Λύσανδρος, όταν επισκέφθηκε τις Σάρδεις και παρατήρησε τους όμορφους κήπους οι οποίοι είχαν δημιουργηθεί με την επιμέλεια του ίδιου του Κύρου.
Το ενδιαφέρον στην προκειμένη περίπτωση έγκειται όχι τόσο στο γεγονός της υπάρξεως του κήπου, αλλά στο ότι το όλο δημιούργημα ακολουθούσε βασικές αρχές σχηματοποιήσεως. Δηλαδή υπήρχαν δένδρα των οποίων οι φυτεύσεις ήταν συγκεκριμένες και όχι τυχαίες στο χώρο, αφού ήταν εγκατεστημένα ανά ίσες αποστάσεις με γεωμετρική διάταξη. Επιπροσθέτως, είχε ληφθεί μέριμνα έτσι ώστε οι οπτικές εντυπώσεις να συνοδεύονται από ευχάριστες οσμές που αναδύονταν από τα φυτά. Το όλο σκηνικό του σχηματοποιημένου κήπου πρέπει να ήταν ιδιαιτέρως εντυπωσιακό διότι είχε εντυπωσιάσει με το κάλλος του τον Σπαρτιάτη ο οποίος εξέφρασε το θαυμασμό του προς το άτομο το οποίο ασχολήθηκε με την συγκεκριμένη κηποτεχνική δημιουργία.
2009 έως σήμερα ©ΑΝΘΑΝΑΣΣΑ, Πρωτότυπες Κηποτεχνικές Διαμορφώσεις Ιδιωτικών Και Ιδιόχρηστων Κήπων