Διά τεχνητά σχήματα καρπών, ως γράφει ο Κασσιανός Βάσσος δια το Πανδιδακτήριο εις την Κωνσταντινούπολη το οποίο ήθελε ο Κωνσταντίνος Πορφυρογέννητος, αυτό το κείμενο από τα άρθρα κηποτεχνίας και τα άρθρα κήπου διά την κατασκευή και συντήρηση κήπων, την αρχιτεκτονική κήπων, τη διαμόρφωση κήπου ή το αυτόματο πότισμα κήπου, προσδιορίζει σχετικές κηπουρικές εργασίες ή συμβουλές κηπουρικής. Όπως ισχύει διά τα υπόλοιπα κείμενα ή τα ΑΡΘΡΑ ΑΝΘΑΝΑΣΣΑ, έτσι και το παρόν άρθρο τελεί αυστηρώς υπό το καθεστώς νομικής προστασίας βάσει συμβολαιογραφικής πράξεως και σύννομων τεχνολογικών μέτρων προστασίας και διατάξεων ευρωπαϊκών Οδηγιών, νομικής βάσεως και του Νόμου περί πνευματικής ιδιοκτησίας, συγγενικών δικαιωμάτων και πολιτιστικών θεμάτων μετά των σχετικών νεωτέρων τροποποιήσεων αυτού (Ν. 2121/93, άρ. 66Α), καθώς προσδιορίζεται εις τους όρους χρήσεως του ΙΣΤΟΤΟΠΟΥ της ΑΝΘΑΝΑΣΣΑ.
Τον δέκατο αιώνα (10ος αιών μ. Χ.) ολοκληρώθηκε και αφιερώθηκε στον τότε Αυτοκράτορα του Βυζαντίου, που ήταν ο Κωνσταντίνος Πορφυρογέννητος, μία συλλογή γεωπονικών κειμένων από έργα του παρελθόντος τα οποία αφορούσαν σε αλιευτικά, γεωργικά, κτηνοτροφικά και μετεωρολογικά θέματα. Αυτό έγινε με αφορμή την πρωτοβουλία του εν λόγω Αυτοκράτορος για να ανασυστήσει το Πανδιδακτήριο στην Κωνσταντινούπολη όπου κατήρτισε ο ίδιος ένα πλήθος άλλων συλλογών. Η δημιουργία της γεωπονικής συλλογής εμφανίζεται να υπογράφεται από τον Κασσιανό Βάσσο, αλλά κατά πάσα πιθανότητα το όνομα του πραγματικού συγγραφέως είναι άγνωστο. Αυτός ο άγνωστος συγγραφεύς μάλλον διασκεύασε αντίστοιχα κείμενα του Κασσιανού Βάσσου του Σχολαστικού ο οποίος έζησε περίπου τέσσαρες αιώνες ενωρίτερα και ασκούσε πιθανώς το επάγγελμα του δικηγόρου διαθέτοντας συγχρόνως ιδιόκτητες καλλιεργήσιμες εκτάσεις στη Μαρατώνυμο της Βιθυνίας. Όμως, ασχέτως του ονόματος του δημιουργού παραμένει γεγονός ότι η γεωπονική συλλογή παραμένει έως σήμερα μία μεγάλη διαχρονική συγγραφική επιτυχία και μεταφράστηκε σε πολλές γλώσσες.
Ένα από τα περίεργα θέματα που θίγεται σε αυτήν την παλαιά συλλογή κειμένων αφορά στην εσκεμμένη διαμόρφωση καρπών σε συγκεκριμένα σχήματα αναλόγως των επιθυμιών μας. Αυτό το φαινόμενο το οποίο τα τελευταία χρόνια προβάλλεται από τα μέσα μαζικής ενημερώσεως σαν κάτι το πρωτότυπο, όπως για παράδειγμα η διάθεση στο καταναλωτικό κοινό τετράγωνων καρπουζιών, στην πραγματικότητα δεν είναι μία σύγχρονη ανακάλυψη.
Πληροφορούμαστε, λοιπόν, ότι κάθε καλλιεργητής που μπορεί να έχει στη διάθεσή του αχλάδια, κίτρα, μήλα ή ρόδια είναι σε θέση με μία ειδική τεχνική να τα μορφοποιήσει εμφανισιακώς κατά το δοκούν. Μάλιστα, μπορεί να τους δώσει το σχήμα κάποιου ζώου ή προσώπου για παράδειγμα. Στο έργο γίνεται και υπόδειξη του τρόπου με τον οποίον είναι δυνατό να επιτύχουμε τα τεχνητά σχήματα καρπών.
Έτσι, λοιπόν, αρχικά εντοπίζουμε το αντικείμενο που θέλουμε να μιμηθούμε σαν σχήμα, έτσι ώστε το μέγεθός του να ταιριάζει προς το μέγεθος του καρπού. Κατόπιν, με γύψο ή λάσπη αλείφουμε περιβάλλοντας όλη την εξωτερική επιφάνεια αυτού του αντικειμένου και περιμένουμε να στεγνώσει. Στην ουσία προσπαθούμε να δημιουργήσουμε μία μήτρα και έτσι όταν κρυώσει ο γύψος τον κόβουμε προσεκτικώς σε δύο τμήματα τα οποία όταν εφάπτονται συναρμόζουν, όπως συμβαίνει σε κάθε τέτοια μήτρα και τα αφήνουμε να ξεραθούν για να τα ψήσουμε και να σκληροποιηθούν.
Περιμένουμε μέχρι τη στιγμή κατά την οποία ο καρπός αποκτήσει το ήμισυ του συνηθισμένου τελικού μεγέθους του. Όταν γίνει αυτό παίρνουμε τα δύο τμήματα της μήτρας και παγιδεύουμε τον καρπό μέσα τους φροντίζοντας να τα συνδέσουμε πολύ γερά για να μην αποχωριστούν. Έτσι, μέσα στον ελεύθερο εσωτερικό χώρο της μήτρας θα αναπτυχθεί ο καρπός ο οποίος τελικώς δεν θα έχει το φυσιολογικό του σχήμα, αλλά μία μορφή ανάλογη προς αυτήν που θα καθορίσουμε εμείς.
2009 έως σήμερα ©ΑΝΘΑΝΑΣΣΑ, Πρωτότυπες Κηποτεχνικές Διαμορφώσεις Ιδιωτικών Και Ιδιόχρηστων Κήπων