Διά αντιμετώπιση κουνουπιών με κύμινο και κρασί, καθώς γράφει ο Αγάπιος Μοναχός ο Κρης ή Λάνδος Αθανάσιος, αυτό το κείμενο από τα άρθρα κηποτεχνίας και τα άρθρα κήπου διά την κατασκευή και συντήρηση κήπων, την αρχιτεκτονική κήπων, τη διαμόρφωση κήπου ή το αυτόματο πότισμα κήπου, προσδιορίζει σχετικές κηπουρικές εργασίες ή συμβουλές κηπουρικής. Όπως ισχύει διά τα υπόλοιπα κείμενα ή τα ΑΡΘΡΑ ΑΝΘΑΝΑΣΣΑ, έτσι και το παρόν άρθρο τελεί αυστηρώς υπό το καθεστώς νομικής προστασίας βάσει συμβολαιογραφικής πράξεως και σύννομων τεχνολογικών μέτρων προστασίας και διατάξεων ευρωπαϊκών Οδηγιών, νομικής βάσεως και του Νόμου περί πνευματικής ιδιοκτησίας, συγγενικών δικαιωμάτων και πολιτιστικών θεμάτων μετά των σχετικών νεωτέρων τροποποιήσεων αυτού (Ν. 2121/93, άρ. 66Α), καθώς προσδιορίζεται εις τους όρους χρήσεως του ΙΣΤΟΤΟΠΟΥ της ΑΝΘΑΝΑΣΣΑ.
Ο Αγάπιος έζησε τον δέκατο έβδομο αιώνα (17ος αιών μ. Χ.) και είχε κρητική καταγωγή, ενώ το κατά κόσμον όνομά του ήταν Λάνδος Αθανάσιος. Θεοσεβούμενος και με πλούσιο συγγραφικό έργο κατόρθωσε να μονάσει στο Άγιον Όρος. Μετέφρασε και έγραψε πολλά βιβλία κατά κανόνα θρησκευτικού περιεχομένου εκ των οποίων αρκετά εκτυπώθηκαν στη Βενετία η οποία υπήρξε και η πόλη όπου πέθανε.
Από τα σωζόμενα κείμενά του μας ενδιαφέρει περισσότερο εκείνο το οποίο έχει αντικείμενο τη γεωργία και την υγεία του ανθρώπου, στηριζόμενο ακόμα και σε διδάγματα προγενέστερων επιφανών ανδρών, όπως ο Γαληνός ή ο Διοσκουρίδης. Με βάση τα συγκεκριμένα γραπτά του αντλούμε διάφορες συμβουλές για ποικίλα θέματα τα οποία απασχολούν την καθημερινή ζωή μας, που άλλοτε είναι εντυπωσιακές και άλλοτε μάλλον αμφισβητήσιμες.
Ένα από τα προβλήματα με τα οποία καταπιάνεται ο Αγάπιος είναι η αντιμετώπιση των κουνουπιών με απλά μέσα. Θεωρεί το ότι τα κουνούπια μπορούν να απομακρυνθούν από τους εσωτερικούς χώρους του σπιτιού, όσο και από τα μέλη του σώματός μας με την παρασκευή ενός απλού μείγματος το οποίο μπορούμε να ραντίσουμε στις περιοχές των παραθύρων ή να αλείψουμε στα χέρια, στα πόδια και στο πρόσωπό μας έτσι ώστε τα ενοχλητικά έντομα να μην προσεγγίζουν.
Το μείγμα αυτό δημιουργείται πανεύκολα εάν κοπανίσουμε κύμινο και το ανακατώσουμε στη συνέχεια με λευκό κρασί. Τα υλικά μπορούμε να τα προμηθευτούμε εύκολα από την αγορά, αλλά υπάρχει ένα πρόβλημα ως προς τον προσδιορισμό του κυμίνου. Πιθανώς αναφέρεται στο κοινότατο Κύμινο το ήμερο, δηλαδή το Cyminum cyminum, που είναι γνωστό στους Έλληνες από την αρχαιότητα και σήμερα μπορεί να το βρει κάποιος ακόμα και με το όνομα "αρτυσιά". Όμως, υπάρχει ενδεχόμενο ο Αγάπιος με τη λέξη "κύμινον", που χρησιμοποιεί στο κείμενό του, να αναφέρεται στον επίσης γνωστό μας βασιλικό. Εν πάση περιπτώσει κάποιος μπορεί να πειραματιστεί και με τις δύο εκδοχές.
2009 έως σήμερα ©ΑΝΘΑΝΑΣΣΑ, Πρωτότυπες Κηποτεχνικές Διαμορφώσεις Ιδιωτικών Και Ιδιόχρηστων Κήπων